Uzavreli smrad
Književnik, scenarist, Abdulah Sidran je ovih dana uputio dopis producentu filma "Sarajevo" Bakiru Tanoviću i redatelju istog ostvarenja Veljku Bulajiću u kojem ih je zamolio da više "ni pod razno" njegovo ime ne vežu za bilo što što ima veze sa ovim filmskim ratnim spektaklom. Nešto ranije, usmeno, Sidran je Tanoviću i Bulajiću sugerirao da za poslove koje su tražili od njega angažiraju drugog sarajevskog pisca Nedžada Ibrišimovića. Sve ovo ne bi imalo preveliku težinu, da prvi uvjet kojeg su sarajevske vlasti (Izetbegović, Bičakčić, Rizvanbegović) postavile "slavnom režiseru" pred početak radova na filmu nije bio taj da scenarista obavezno mora biti - Sidran, i time, dakako, uvjetovali finansijsku potporu projektu "Sarajevo". Pošto ih je Bulajić uvjerio da je to "gotova stvar" i da je "Sidran dio tima", dobio je prvu količinu para u iznosu od 250 hiljada maraka. Po svemu sudeći, te je pare Bulajić munjevitom brzinom uspio potrošiti samo za nekoliko nedjelja "rutinskih priprema". Novi scenarist, nova nafaka!
Doduše, u medjuvremenu su se po Sarajevu provrtili kojekakvi Bulajićevi koproducenti (stranci, dakako!), spremni da u enormnim novčanim količinama pomognu jedan u nizu njegovih epohalnih filmova. Para nisu ostavili, ali moralna podrška nije izostala. Bulajić je u medjuvremenu poradio na medijskom utvrdjivanju novodostignutih položaja, uključivši u svoje odbrambene redove "medijskog maga" Senada Hadžifejzovića, poznatog po vremenskim prognozama Lejle Babović, "medijskog magnata" Fahrudina Radončića, kao i "slobodnog novinara" Dževdeta Tuzlića.
U medjuvremenu, pored Sidrana, Bulajićev "Titanik" napustili su mnogi zabludjeli putnici. Odustao je od Bulajića redatelj Benjamin Filipović, odstupnicu priprema i scenograf Kemal Hrustanović, a prava drama je nastala nakon što je obnarodovan scenarij filma "Sarajevo", kojeg bi se, kažu upućeni, postidio i sam Veljko Bulajić iz vremena "Kozare". Originalni scenarij je jedan slavni talijanski pisac (niko nikad čuo, niko nikad vidio) pisao povodom opsade Dubrovnika, što Vrdoljak i Tudjman nisu htjeli finansirati. U bosanskoj, Bulajićevoj, varijanti sve je manje-više ostalo isto, opsada je opsada, četnici su četnici, Hrvati su Bošnjaci, Bulajić je Bulajić, samo je Sr - Žuč!
Nije problem u tome što će nas Bulajić "još ćerati", kvaka je u tome što će mu ovdašnje vlasti to, po svemu sudeći, dopustiti. Onomad na nekoj lokalnoj televiziji, premijer se Bičakčić pohvalio da toliko dobro poznaje historiju da bi mogao pisati filmske scenarije. Gospode Bože, zar i on!
Doduše, u medjuvremenu su se po Sarajevu provrtili kojekakvi Bulajićevi koproducenti (stranci, dakako!), spremni da u enormnim novčanim količinama pomognu jedan u nizu njegovih epohalnih filmova. Para nisu ostavili, ali moralna podrška nije izostala. Bulajić je u medjuvremenu poradio na medijskom utvrdjivanju novodostignutih položaja, uključivši u svoje odbrambene redove "medijskog maga" Senada Hadžifejzovića, poznatog po vremenskim prognozama Lejle Babović, "medijskog magnata" Fahrudina Radončića, kao i "slobodnog novinara" Dževdeta Tuzlića.
U medjuvremenu, pored Sidrana, Bulajićev "Titanik" napustili su mnogi zabludjeli putnici. Odustao je od Bulajića redatelj Benjamin Filipović, odstupnicu priprema i scenograf Kemal Hrustanović, a prava drama je nastala nakon što je obnarodovan scenarij filma "Sarajevo", kojeg bi se, kažu upućeni, postidio i sam Veljko Bulajić iz vremena "Kozare". Originalni scenarij je jedan slavni talijanski pisac (niko nikad čuo, niko nikad vidio) pisao povodom opsade Dubrovnika, što Vrdoljak i Tudjman nisu htjeli finansirati. U bosanskoj, Bulajićevoj, varijanti sve je manje-više ostalo isto, opsada je opsada, četnici su četnici, Hrvati su Bošnjaci, Bulajić je Bulajić, samo je Sr - Žuč!
Nije problem u tome što će nas Bulajić "još ćerati", kvaka je u tome što će mu ovdašnje vlasti to, po svemu sudeći, dopustiti. Onomad na nekoj lokalnoj televiziji, premijer se Bičakčić pohvalio da toliko dobro poznaje historiju da bi mogao pisati filmske scenarije. Gospode Bože, zar i on!